چگونه میتوان یک سایت طراحی کرد؟
نوشته شده توسط : sanaz

برای طراحی یک سایت، شما نیاز به دانستن مفاهیم و ابزارهای مربوط به طراحی وب دارید. برخی از مفاهیم و ابزارهای اصلی عبارتند از:

- HTML (HyperText Markup Language): زبان استاندارد برای ساختاردهی محتوای یک صفحه وب، مانند عنوان، متن، تصویر، لینک و غیره.

- CS (Cascading Style Sheets): زبان برای طراحی ظاهر یک صفحه وب، مانند رنگ، فونت، حاشیه، فاصله و غیره.

- جاوا اسکریپت(JavaScript): زبان برنامه نویسی برای اضافه کردن رفتار و تعامل به یک صفحه وب، مانند انیمیشن، فرم، منو و غیره.

- PHP (Hypertext Preprocessor): زبان برنامه نویسی سمت سرور برای پردازش داده ها و ایجاد صفحات وب دینامیک، مانند ورود کاربر، نظرات، پایگاه داده و غیره.

- وردپرس (WordPress): یک CMS (سامانه مدیریت محتوا) که به شما اجازه می دهد بدون نیاز به کدنویسی، چگونه یک سایت را با استفاده از قالب ها، افزونه ها و تنظیمات آماده طراحی کنید.

برای یادگیری هر یک از این مفاهیم و ابزارها، شما می توانید از منابع مختلف استفاده کنید. من در پاسخ قبل به شما چند منبع خوب را پیشنهاد دادم. شما همچنین می توانید در سایت های آموزشی مثل w3schools.com, codecademy.com, udemy.com و غیره دوره های رایگان یا پولی را پیدا کنید.روش یادگیری طراحی سایت

برای شروع طراحی یک سایت، شما نیز نیاز به چند ابزار دارید. برخی از ابزارهای لازم عبارتند از:

- متن نویس (Text Editor): یک نرم افزار برای نوشتن کدهای HTML، CSS، جاوا اسکریپت و PHP. برخی از متن نویس های پرطرفدار عبارتند از Notepad++, Sublime Text, Visual Studio Code و غیره.

- مرورگر (Browser): یک نرم افزار برای نمایش صفحات وب که با کدهای HTML، CSS و جاوا اسکريپت ساخته شده‌اند. برخي از مرورگر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های پرطرفدار عبارتند از Google Chrome, Firefox, Safari و غیره.

- سرويس دهنده (Server): یک کامپيوتر يا نرم افزار كه صفحات وب را دريافت كرده و به درخواست كاربران پاسخ مي دهد. بعضي از سرويس دهنده ها عبارتند از Apache, Nginx, IIS و غيره. شما مي توانيد يك سرويس دهنده روي كامپيوتر خود نصب كنيد يا يك سرويس دهنده ريموت را استفاده كنيد.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C_%D9%88%D8%A8





:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: